RECENZE: Quasimodo v Hybernii aneb jak lze zhudebnit Victora Huga

24.01.2012 15:25

Dne 20. ledna 2012 jsme se redakce KrasoVhledu zúčastnila představení muzikálu Quasimodo v divadle Hybernia. "Quasimodo" vychází ze známého románu Victora Huga "Chrám Matky Boží v Paříži" a drží se ho víceméně věrně. Dějem muzikálu provádí sám Hugo, a to jako jedna z postav příběhu. Sám se také zamiloval do krásné Esmeraldy, ale vždy se držel zbaběle zpátky.

Předtím, než jsme se dostali na představení, něco málo jsme si o muzikálu přečetli z recenzí. Všude jsme našli převážně pozitivní a vychvalující recenze. Muzikál byl dokonce hodnocen jako jeden z nejlepších na současné scéně tohoto žánru. Po skončení představení jsme ale podobné pocity neměli. Bohužel nemůžeme srovnat s obsazením jiných herců, tudíž vycházíme pouze z jednoho představení, které jsme navštívili.

Muzikálový Quasimodo očima diváka:

Začátek představení zahrnula diváky scénická mlha. Organizátoři večera museli používat programy k odvedení mlhy jiným směrem. Naštěstí toto nastalo „pouze“ v úvodu a závěru představení. Poté následovalo - z našeho pohledu - menší zklamání z hlediska výkonu herců. Hudební pojetí se nám líbilo, jen by to chtělo vylepšit zvuk, aby i v prvních řadách diváci rozumněli tomu, co herci zpívají. Co opravdu můžeme vyzdvihnout, jsou tanečníci a akrobaté, kteří opravdu excelovali. Další plus si tvůrci zaslouží také za obsazení Csongora Kassaie, který se role Quasimoda zhostil se vší parádou (českému diváckému publiku známý nejspíše z Hřebejkova filmu "Musíme si pomáhat", pozn. red.).

Závěrem:

Chystáte-li se na muzikálového Quasimoda, ve vašem rozhodnutí vám rozhodně nechceme bránit. Naopak, už jen pro srovnání s románovou předlohou totoho díla je bezesporu zajímavé být svědkem tohoto muzikálového počinu.

Hodnocení: 60%

Obsazení muzikálu:

Quasimodo: Csongor Kassai